1ER

Ali zapis o izkušnji predelave starega gorca v singlespeed kolo.

Uvod
Dobrih ducat let nazaj je bilo, ko sem od mojega gosta, ki sem ga dostikrat popeljal v kakšne bolj skrite in nedostopne kotičke Julijcev, dobil v zameno za vnaprej domenjene štiri vodene ture v last rabljeno gorsko kolo Cannondale M2000.

Bila je prav takšna mašina, kakršno si je kakšnih pet let prej, ko smo mulci opravljali prve raziskovalne fure po Polhograjcih – jaz z neko oversized, no-name-jekleno-prasico, ki je slišala na ime Đirardenjo in so mi jo kasneje spleli – lastil sošolec Turbo.
No, skoraj takšna, kajti dotedanji lastnik si je vzel nekaj časa in nekatere od boljših originalnih koponent zamenjal s svojo izbiro, torej ostanki, originale pa prenesel na nov okvir. No resentment there though.

Original M2000 by allcdale.com

Tudi tako oskrunjen bicikel je potem pri meni bolj ali manj služil svojemu namenu.
Vmes enkrat so vzmetne vilice Marzoki, s katerimi je bil opremljen, zaradi starosti in nevzdrževanja spustile svojo dušo in sem jih bil primoran zamenjati z originalnimi, trdimi, kenondejl feferončini. Ta down-grade pa me ni motil, saj sem takrat večino časa preplezal, bajk pa večinoma klošarsko odležal po raznih kleteh in balkonih.

Prah sem z njega ponovno temeljito obrisal šele lani (leta 2009, op. p.), po poškodbi kolena, saj je predstavljal edino takoj oprijemljivo možnost za aktivnost na prostem. Lansko jesen sem z njim tako odpeljal tudi zadnjo daljšo turo, redno vsakdanje pa se z njim še vedno vozim na delo.

Z obrabo delov (zavorna površina na obročnikih) in okvarami (čeljusti zavor, menjalnik) in posledično zasilnimi menjavami, se mi je s časom vse pogosteje zastavljalo vprašanje: “Kva [s tem biciklom] nardit? Ga obnovit’, zamenjat’ ali raje do konca zbit’?”

Hm, dilemo okrog varnosti in finančnega vložka sem generalno rešil z nakupom novega trdaka, nisem pa s tem rešil vprašanja, kam s starim.

In preprosto zavreči ga, se mi je zdelo čisto preveč – koloskrunsko!

Torej obnova. In to v – Singlespeed-a!

Cilj znan, obseg opravil pa sploh ne. In ko sem potem začel v mislih razstavljati in sestavljati posamezne komponente – pomagal sem si s chainreactionscycles.com, se mi je utrnilo še eno – morda pri vsem skupaj celo ključno – vprašanje: “Ali obnoviti tudi okvir?”

Po krajšem premisleku sem sklenil, da zaenkrat ne, dopuščam pa možnost, da morda to vseeno storim kdaj v prihodnje. Saj “oguliti” okvir z lavo in ga odnesti na prašno barvanje (do cca. 50€) vendarle ni neko zahtevnejše opravilo ali večji strošek. Hm, bel okvir, črne vilice, črni obroči in pesta in črne komponente bi bili videti kar hudo? Je za razmislit, ja!

Kronologija konverzije
14. 10. 2010
Stroške obnove in predelave (brez okvirja) sem ocenil na okrog 250 €. Predvidel sem:

  •  zamenjavo in pletenje obročnikov (outsourcing 2×20 €)
  •  zamenjavo zavornih ročic, kablov in čeljusti,
  •  konverzijo 7-sp račne v SS,
  •  konverzijo prednjega verižnika v SS in še nekaj drobnarij.
Naročilo komponent za zamenjavo

Deli ki sem jih izbral za izvedbo obnove ne sodijo med najdražje, sem pa vseeno gledal tudi na kvaliteto.

27. 10. 2010
Naročene dele imam v kleti že kakih pet dni, pa do zdaj enostavno nisem našel časa, da bi se lotil menjave.
Sinoči pa sem končno le snel in razdrl verižnik (46-36-26) in na srednji zunanji položaj namestil 36-zobi zobnik. Razdrl sem krmilni ležaj, ga očistil, podmazal in spet sestavil. S krmila sem odstranil stare dele in jih nadomestil z novimi. Zamenjal sem prednje in zadnje zavorne čeljusti in razdrl koloset.
Pesti bom, kot sem že omenil prihranil in si (verjetno kar sam) spletel novega – vedno je še kaj, česar se lahko naučiš in hkrati prihraniš. 😉
Zaenkrat se je za edino večjo oviro, na katero sem naletel pri predrugačenju, izkazal Gussetov set za konverzijo, katerega širina ne ustreza 7-hitrostni račni. Prilagajanje bo zahtevalo kake 3 milimetre iznajdljivosti.

4.11.2010
Z dvajsetimi dodatnimi evri sem financiral nakup špic in niplov (DT Swiss, 2 mm, 3x18x262 mm in 1x18x264 mm) in si sam spletel prvo kolo. Zadnje me še čaka, obstoječe pesto širine 130 mm bom zamenjal z novim in za okvir bolj naravnim 135 mm. S tem bo odpadlo tudi prirejanje širine seta za konverzijo.

13. 11. 2010
Likof! Danes sem se odpravil na preizkusno vožnjo! Torej … zanimivo, hehe! Intervalni trening non-stop bi tudi lahko poimenoval takšno vožnjo.

Moj novi – stari bicikel je sedaj sestavljen iz novega prednjega obročnika in naper, ki sem jih spletel v vzorcu “3-leading, 3-trailing” in starega pesta, novega zadnjega obročnika, pesta in naper, ki sem jih spletel klasično, s trojnim križanjem – nisem želel tvegati – dodatni otroški sedežek – novega sedeža in stare “zicštange”, novih zavor in delno starega, delno novega pogonskega sklopa s prenosom 36-18 (dodatni 16-zobi zobnik ostaja v rezervi do Franje … 😆 ). Pedala so SPD iz stare zaloge.

Kot napenjalec verige zaenkrat uporabljam nekdanji menjalnik, ki sem mu snel jockey kolešček, ga bom pa verjetno sčasoma zamenjal z dedicated kosom opreme.
Gumi sem dal gor na obročnika že kar obstoječi, precej zvoženi, pa se je potem v blatu na Rožniku in v Mostecu izkazalo, da sta z 2.25 cole in ko sta blatni, za C’daleov okvir skoraj preširoki.
Tako da imam zdaj gor na prednjem biciklu 2.25-palčnega zgajsanega RRalpha, ki ga vilica po širini še nekako prebavi, po višini pa komaj, zadaj pa novega, dvopalčnega, s katerim ni nobenih težav.
Je pa tudi v tem primeru za razmislit, če ne bo za poletni ljubljanski komjuting bolj primerna kakšna cenejša, bolj gladka in bolje zaščitena guma, pa morda na zadnjem kolesu vseeno tudi nekoliko širša, sploh če v enačbo udobja vožnje in varnosti vmislim še še otroški sedežek in 15-kilsko Z.jko.

A zaenkrat bo, tako kot je, kar OK. Vsaj do pomladi.
In če zaključim s stroški; osnovni stroški opisane konverzije so bili ob oblici lastnega vloženega dela blizu planiranim 250 €. Imam pa ravno zato, ker sem vse postoril sam, seveda še kar nekaj idej, kako stroške zvišati … ampak idej itak da nikoli ne zmanjka. 🙂
Fotke detajlov in še kakšno poročilo o zanimivostih sledijo.

Igra pred tehniko ...

Tehnika pred orodjem ...

Orodje pred pozo ...

Advertisements

Komentarji so zaprti.